Tijdens de werkzaamheden letsel aan de voeten oplopen. Het is een scenario
waar natuurlijk niemand aan wil denken. Goede werkschoenen en werklaarzen
met de juiste eigenschappen zijn daarom van groot belang! Ze bieden
bescherming gedurende de werkdag. Letsel aan de voeten wordt hiermee
voorkomen.
Werkschoenen zijn er in allerlei varianten en van allerlei merken. In een aantal
situaties is een antislipzool noodzakelijk, als er gewerkt wordt in een natte omgeving
bijvoorbeeld. Soms zijn veiligheidsschoenen of veiligheidslaarzen nodig, om een
elektrostatische ontlading te voorkomen bijvoorbeeld. Vaak wordt door de werkgever
aangegeven aan welke eisen de veiligheidsschoenen of veiligheidslaarzen moeten
voldoen, zodat de werknemer op een juiste en veilige manier kan werken. De
veiligheidsnormeringen geven aan in welke veiligheidscategorie het schoeisel valt.
We lichten er een paar uit: SB veiligheidsschoenen moeten voorzien zijn van een
stalen neus en/of plaat en S3 veiligheidsschoenen hebben een gesloten hiel,
veiligheidsneus, zijn antistatisch, minimaal 60 minuten waterbestendig en hebben
een nagelwerende tussenzool. Daarnaast absorbeert de hiel energie. S3
werkschoenen zijn olie-, loog- en zuurbestendig en hebben een waterdichte schacht.
Naast veiligheid is natuurlijk ook comfort een vereiste bij een goede werkschoen die
tenslotte de gehele dag wordt gedragen. Zorg er daarom voor dat de schoenen goed
aansluiten en prettig aanvoelen!
Bedrijfskleding bedrukken
Naast kwalitatieve werkschoenen is ook goede bedrijfskleding natuurlijk van groot
belang! Ook hiervoor geldt: voor ieder beroep is er een passend en prettig zittend
outfit beschikbaar. Een heel goed idee is altijd het bedrukken van de werkkleding.
Dat straalt niet alleen professionaliteit uit maar vergroot ook de naamsbekendheid!
Slim dus om de werkkleding te laten bedrukken. Met het logo of de pakkende
bedrijfsslogan die de aandacht trekken. Bij het bedrukken van bedrijfskleding zijn de
mogelijkheden uiteraard zeer divers. Een bedrukking op de borst, of juist op de
achterzijde? Alles is mogelijk. Dus ook een logo of slogan op de mouw of broekspijp.
Kleurrijk, groot of klein, de positie. Denk er maar eens over na, bespreek het met het
team of win advies in van een grafisch vormgever. Het loont echt de moeite om hier
eens goed over na te denken én te investeren in het bedrukken van de werkkleding!
0 reacties