Een goede SEO campagne legt de basis voor de online zichtbaarheid en vindbaarheid van een bedrijf. Search Engine Optimization, waar SEO voor staat, is een duurzame manier om goede zoekwoord posities te behalen met je bedrijf. Dit moet natuurlijk wel goed gebeuren, dus je kunt dit het uitbesteden aan een specialist op dit gebied. Adbull biedt deze service aan in de vorm van verschillende maandelijkse pakketten voor linkbuilding en overige activiteiten die verband houden met een SEO campagne. De SEO en linkbuilding kosten verschillen per pakket, maar ook wat je ervoor terug krijgt verschilt. Hoe bepaal je het bedrag dat je het beste kunt investeren in de SEO voor je onderneming?
Kleine of grote stappen maken
De white label seo diensten van Adbull bieden een duurzame en organische SEO verbetering van je online vindbaarheid. Het is een investering in de lange termijn, dus resultaten kunnen even op zich laten wachten. Wanneer je meer investeert, kun je meer content en eerder resultaat verwachten. Het eerste dat je moet overwegen is dus hoe grote stappen je wilt of moet maken. Dat wil zeggen, hoe groot de figuurlijke afstand is tussen de positie van je onderneming nu en waar het zou moeten staan. Als dit gat enorm groot is, heb je wellicht snelle resultaten nodig en kan een groter SEO pakket beter zijn voor jouw situatie.
Het afzetgebied van je onderneming
Het afzetgebied van je onderneming is een belangrijke factor in hoeveel je zou moeten investeren in SEO. Het kleinste pakket van Adbull bevat maandelijks drie uren aan SEO en linkbuilding. Dit is genoeg voor bedrijven wiens afzetmarkt klein is, of wiens afzetgebied bijna helemaal offline is. Deze laatste situatie geldt bijvoorbeeld voor de meeste bakkers en groenteboeren. Aan hun website hebben ze niet zoveel, of in ieder geval bij lange na niet zoveel als dat ze aan fysieke activiteiten hebben. Voor een bedrijf dat al zijn klanten binnenhaalt met een webshop, is een groter pakket juist meer rendabel. De mogelijkheden tot verdienen met een website mede bepalen dus de grootte van je investering in SEO.
Concurrentie binnen het afzetgebied
Een goede SEO campagne kan je doen onderscheiden van je concurrenten. Je concurrentie vormt dan ook een belangrijke factor in de beslissing over de grootte van je SEO investering. Als je werkzaam bent in een branche met veel concurrentie waar veel bedrijven strijden om dezelfde zoekwoorden, dan kan het handig zijn om een groter SEO pakket te kiezen. Je kunt zo meer opvallen en een goede positie in zoekmachines behalen ten opzichte van je concurrenten.
0 reacties