Lokale SEO

Je bedrijf beter
vindbaar op google

Het internet is tegenwoordig niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Daarom is het voor een onderneming van groot belang om beter vindbaar te zijn op Google. Zakendoen en verkopen van producten gaat voor een steeds groter deel online. Ook voor ondernemingen die geen producten of diensten verkopen die online aangeboden kunnen worden, zoals een kapperszaak, Fashion en Mode, Webwinkels, een restaurant, reclamebureaus, een fotograaf en noem maar op, is het noodzaak om aan online lokale marketing te doen. Voordat een (potentiële) klant namelijk tot aankoop overgaat, zal deze vaak vooraf informatie van verschillende bedrijven online opzoeken. Zo kun je je voorstellen dat iemand die een fotograaf voor een bruidsrapportage zoekt, eerst online zal kijken naar de foto’s van verschillende fotostudio’s. Of zal iemand die een kapper zoekt, willen zien wat deze kapper kan bieden voordat er daadwerkelijk een afspraak wordt gemaakt.

Online Marketing diensten
Hier helpen wij jou mee

Zoekwoorden onderzoek

Zoekwoorden onderzoek of keyword research. Eerste stap om een succesvolle SEO-strategie op te stellen!

Linkbulding strategie

Hoe doe je dat linkbuilding? Waarom is linkbuilding belangrijk? Hoe kom je aan backlinks?

Website SEO Scan

Neem de SEO score van jouw website zeer serieus. Doe het vrijblijvend met onze gratis SEO analyse.

Blog- en Mediaplaatsingen

Eigen + partnernetwerk van 2850+ Blog- & Mediaplaatsingen; Profiteer van onze bureau- en staffelkorting. Permanente plaatsingen.

Lokale SEO

Lokaal online gevonden worden. Jouw bedrijf lokaal online en meer zichtbaarheid met ons unieke netwerk aan ‘Gemeentewebsites’.

Animatie laten maken

Wat kost een animatie laten maken? Wat betekent animatie, en wat is een 2D uitleganimatie?

Linkbuilding uitbesteden

Linkbuilding is het proces waarbij je hyperlinks van andere websites naar jouw eigen website verkrijgt.

Email Marketing

Premium e-mailmarketing en website personalisatie service voor het MKB. Onze email marketing manager maakt het toegankelijk voor iedere budget.

Hoe wordt een bedrijf beter vindbaar op Google?

Allereerst dient een bedrijf een goede website te hebben, daarover later in deze tekst meer. Echter, een goede website is niet voldoende. Het gezegde “onbekend is onbemind” gaat hier op. Kent de klant de onderneming niet en komt hij of zij deze niet tegen op internet, dan is het investeren in een goede website zonde van het geld. Daarom is het advies om Search Engine Optimization (SEO) in te (laten) zetten, dit kan al dan niet lokale SEO zijn, afhankelijk van welke markt het bedrijf wil aanspreken. Verder kan men gebruik maken van linkbuilding, lees verder hieronder door.

 

Wat houdt dat in: SEO en linkbuilding?

SEO

Wat Search Engine Optimization doet, zit eigenlijk al in de naam. Google (of een andere zoekmachine) is de search engine en je kunt met bepaalde methodes de vindbaarheid van een website optimaliseren. Zo kunnen er teksten op internet worden geplaatst die keywords (zoekwoorden) bevatten die leiden naar de website van een bepaalde onderneming. Voor wat betreft de keywords: het is bekend hoe mensen op internet hun zoekopdrachten over het algemeen formuleren en welke woorden ze daarvoor gebruiken. Dit zijn dus de zogenaamde keywords. Hoe meer de keywords matchen met de inhoud van een bepaalde website, hoe eerder die website als zoekresultaat naar boven komt.

Linkbuilding

Niet alleen de juiste formulering van teksten kan naar een website leiden, er kan ook vanuit een andere website naar de homepage van een onderneming worden doorgeklikt, dit is een zogenaamde hyperlink. Hoe meer hyperlinks er van de website van een onderneming op het internet aanwezig zijn, hoe groter de kans dat hierdoor de website van dit bedrijf wordt aangeklikt. Dit is de zogenaamde linkbuilding. En dat is weer belangrijk voor het hoog in de zoekresultaten verschijnen van Google. Het werkt namelijk bij Google als volgt: hoe vaker een website wordt aanbovelen door andere websites, hoe hoger deze in de zoekresultaten verschijnt. Dat resulteert dan weer in meer bezoeken etc..

Het nut van een internetbedrijf en/of marketingbureau

SEO en linkbuilding zijn zaken waar je kennis van moet hebben. Schakel je een internetbedrijf in, zoals bijvoorbeeld ons bedrijf, dan vind je daar experts die precies weten hoe de eerder genoemde teksten met keywords eruit moeten zien en hoe je linkbuilding kan inzetten. Ook kunnen zij een bedrijf van linkbuilding tips voorzien en tips geven voor local online marketing. Eerder genoemde fotostudio zou bijvoorbeeld een hyperlink kunnen laten plaatsen op de website van een huwelijksbeurs. Daarnaast zou deze er ook een incentive aan kunnen verbinden. Bijvoorbeeld: bij de hyperlink wordt vermeld dat men bij het klikken op de link naar de website van de fotograaf terechtkomt op een pagina waar een kortingsvoucher voor een bruidsrapportage geprint kan worden die op de beurs kan worden ingeleverd. Dit nodigt uit om te klikken naar de website van de fotograaf en verhoogt daarmee het bezoek aan de website.

Behalve een dergelijke vorm van linkbuilding, kunnen er ook backlinks worden gekocht. Die genereren eveneens een hoger bezoek aan een website en dat is dus tevens een goed hulpmiddel om hoger in de zoekresultaten van Google te komen.

Wat onze klanten zeggen

William Henry

UI/UX Designer

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Phasellus congue lacus ex, nec tincidunt leo tincidunt eu. Ut in quam mauris. Proin sagittis erat enim, quis efficitur felis sollicitudin in.

John Smith

UI/UX Designer

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Phasellus congue lacus ex, nec tincidunt leo tincidunt eu. Ut in quam mauris. Proin sagittis erat enim, quis efficitur felis sollicitudin in.

William Henry

UI/UX Designer

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Phasellus congue lacus ex, nec tincidunt leo tincidunt eu. Ut in quam mauris. Proin sagittis erat enim, quis efficitur felis sollicitudin in.

John Smith

UI/UX Designer

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Phasellus congue lacus ex, nec tincidunt leo tincidunt eu. Ut in quam mauris. Proin sagittis erat enim, quis efficitur felis sollicitudin in.

Wat is een goede website?

Het is al eerder genoemd: de noodzaak van een goede website. Maar wat is een goede website? Dat wordt vaak onderschat. In zo’n geval wordt het bouwen van een website bijvoorbeeld uitbesteed aan iemand die hier niet beroepsmatig mee bezig is. Denk bijvoorbeeld aan een webdesign bureau als die van ons. De website wordt gepubliceerd en misschien bezocht door enkele klanten omdat ze het bedrijf nu eenmaal kennen. Maar het zal geen noemenswaardig rendement opleveren.

Een goed opgebouwde website heeft de volgende kenmerken:

  • De website geeft heldere en overzichtelijke informatie.
  • De bezoeker hoeft niet veel te klikken om de informatie te vinden waar hij of zij naar op zoek is.
  • De website laadt snel, want een bezoeker heeft helaas niet veel geduld en zal na 2 of 3 seconden terugklikken naar de zoekresultaten. Dit wordt bouncen genoemd. Overigens houdt Google ook een zogenaamde bounce rate bij. Dat houdt in dat hoe vaker iemand wegklikt van een bepaalde website, hoe lager deze in de zoekresultaten zal verschijnen. Het is dus uitermate jammer om SEO en linkbuilding in te zetten en vervolgens dit teniet te doen door een trage website.
  • Last but not least: de website moet mobielvriendelijk zijn. Ongeveer de helft van de bezoeken aan internet gebeuren via de mobiele telefoon. Is een website niet mobielvriendelijk, dan kan dit dus een verlies van maar liefst 50% van de bezoekers opleveren!

 

Meetbaar internetbezoek

Als men eenmaal in een goede website, online marketing en linkbuilding (linkbuildingmarketing) heeft geïnvesteerd, dan wil men natuurlijk ook weten wat dat oplevert. Dat kan, want er kan veel gemeten worden:

  • Hoe vaak wordt een website bezocht?
  • Waar vandaan komt de bezoeker? Is dat via Google, via een hyperlink, sociaal netwerk, of anders?
  • Hoe lang is de bezoeker op de website gebleven?
  • De eerder genoemde bounce rate van de website.

Eerder is al het nut van de inzet van een linkbuilding bureau of marketingbureau genoemd. Dat geldt ook voor deze metingen, men heeft daar de juiste instrumenten voor om een onderneming van informatie te voorzien m.b.t. het bezoek aan de website en men kan advies geven om dit indien nodig bij te sturen.

 

Uitstraling van een bedrijf

Alle bovenstaande middelen en maatregelen helpen om een bedrijf succesvol te maken. Maar toch moet ook gezegd worden dat de uitstraling van een bedrijf zoals deze is neergezet op internet, ook zichtbaar zal moeten zijn bij alle contacten die klanten met een bedrijf hebben. Belooft een bedrijf op de website goede service, dan moet die daadwerkelijk verleend worden. Ook dienen alle uitingen van het bedrijf zoals correspondentie, flyers, advertenties en andere uitingen overeen te komen met wat er op internet te zien is. Daarom is het te adviseren om door een marketingbureau een pakkend logo en bijbehorende huisstijl te laten ontwerpen, die dan door iedere medewerker in het bedrijf gebruikt kan worden.

 

Zoekresultaten verwijderen uit Google

Hierboven is vooral ingegaan op de vindbaarheid in Google, maar uiteraard kan het gebeuren dat een bedrijf juist niet wil worden gevonden in Google en dat zoekresultaten verwijderd dienen te worden. Daar kunnen verschillende redenen voor zijn: een website kan er niet representatief (meer) uitzien, een website kan te vroeg gelanceerd zijn omdat de daarop vermelde producten nog niet gelanceerd zijn, etc.. Maar het kan ook zo zijn dat een bedrijf failliet is en daarom niet meer in de zoekresultaten wenst te verschijnen. Verwijderen van een bedrijf kan via Google Mijn Bedrijf. Echter, wanneer Google een bedrijf verwijdert, zal dit bedrijf nog een tijd voorkomen in de zoekresultaten en in het geval van faillissement met de melding “permanent gesloten”. 

Uiteraard zijn er ook individuen die de wens hebben tot gegevensverwijdering. Dit kan zijn omdat er gegevens op internet staan die niet juist zijn of omdat er fraudegevoelige informatie op het internet staat (kopie paspoort, handtekening, etc.). Dankzij de uitspraak van een Europese rechter in 2014 is het mogelijk dat iemand zoekmachines kan benaderen voor het verwijderen van zoekresultaten. Via formulieren van Google, Bing of Yahoo kan hiertoe een verzoek worden gedaan. Als dit verzoek gehonoreerd wordt, bedenk dan wel dat de originele informatie niet van internet verdwijnt. Wanneer rechtstreeks de URL waar deze staat wordt ingetypt, komt men alsnog bij de informatie uit. Je kunt derhalve alleen de plaatser van de informatie vragen om de deze te verwijderen. Een andere ‘snellere’ techniek is ‘ontgooglen‘. Wij zijn hier expertes in!

 

Geschiedenis Google

Het is algemeen bekend: Google houdt gegevens bij van ieder individu. Dat houdt in: wat je zoekopdrachten zijn op internet, waar je bent geweest, welke apps je gebruikt, etc.. Wil je dit niet? Dan kun je in de Google accountsettings verschillende aanpassingen doen. Er bestaat een autodelete functie waarmee je om de zoveel tijd automatisch je locatiegeschiedenis, je browsegeschiedenis en je activiteit m.b.t. verschillende apps kan wissen. Wil je grondiger te werk gaan? Dan kun je instellen dat Google geen toestemming heeft om deze gegevens bij te houden.

 

Conclusie

Uit bovenstaande mag blijken dat het maken van een website, huisstijl en logo, het gevonden worden in Google, linkbuilding, en alles wat een bedrijf op een hoger marketingniveau tilt een expertise is waarbij de inzet van een internetbedrijf en/of marketing bureau zeer wenselijk is. Uiteraard zijn daar kosten mee gemoeid, maar die laten zich gemakkelijk terugverdienen door een frequenter websitebezoek dat resulteert in meer klanten, waardoor meer aankopen en dus een hogere omzet.