In deze mooie informatieve nieuwsblog kun je meer te weten komen over het volgende onderwerp: Nieuws over: Long Tail Marketing. Inclusief een mooie Youtubefilm. Bron: David Kilkelly
Long Tail Marketing: Meer marketingvideo’s op www.blinkback.co.uk/blog Hallo, ik ben David Kilkelly. Welkom bij BlinkBack-videomarketing. Ik dacht dat ik vandaag een beetje met je zou praten over de lange staart en waarom ik het een heel interessant idee vind, en hoe het online markten beïnvloedt. Dus de lange staart was in feite een idee dat enkele jaren geleden werd ontwikkeld door een man genaamd Chris Anderson, en wat het is, is een manier om te begrijpen hoe internet nichemarkten mogelijk maakt. En als je begrijpt hoe dat werkt, kun je die nichemarkten aanboren en benutten. Laten we dus een voorbeeld bekijken om te zien hoe dit werkt. Dus laten we eens kijken naar zoiets als Waterstones.
Introdcutie
Oké, hier is Waterstones, een zeer beroemde boekwinkel in High Street, en ze hebben een breed scala aan verschillende boeken op voorraad. Ze zullen dus boeken over tuinieren, hobby’s en romans en allerlei andere dingen in voorraad hebben, maar hun schapruimte is uiteindelijk beperkt. Dus als ik naar Waterstones ga en ik wil een boek over tuinieren, dan kan ik waarschijnlijk meerdere boeken over tuinieren vinden, maar ik kan niet per se honderden boeken over tuinieren op veel verschillende gebieden vinden omdat ze geen ruimte hebben om ze allemaal op te slaan. daarvan, en het is financieel niet haalbaar voor hen. Als ik naar Amazon ga, kun je vrijwel alles vinden wat je maar wilt. Amazon is een online model waarbij ruimte er niet meer toe doet. Dit is eigenlijk een Amazon-boekwinkel. Dit is het magazijn waar Amazon zijn producten opslaat. Dus je kunt daar zien dat ruimte geen probleem is.
Interessante statistieken
Dat is niet het probleem. Dus hier is een boek over Amazon genaamd The Encyclopedia of Siergrassen, dus een heel niche, heel specifiek gebied van tuinieren. En er zullen veel verschillende boeken zijn over alle verschillende nichegebieden van tuinieren die je via Amazon kunt krijgen. Als 1% van de klanten een boek over siergrassen wil kopen, dan zijn dat in de buurt misschien maar vijf mensen. Als 1% van een wereldwijde markt van klanten een boek over siergrassen wil kopen, kan dat oplopen tot duizenden en duizenden mensen, dus het maakt het de moeite waard voor Amazon om dat boek op voorraad te houden. Ik heb een interessante statistiek die dit illustreert. Het is nogal een oude, maart in 2008. 7% van de Amazon-verkopen bestond uit nichemarkten, nicheboekenmarkten. Als je naar deze grafiek kijkt, zo ziet de lange staart eruit en je kunt hier in het voorste deel van de grafiek zien, dit is waar Waterstones het meeste van hun spullen zou opslaan.
Google Search of Amazon Search
Dit is dus de bestsellerlijst en alle dingen die bij Waterstones in de schappen zouden passen, de dingen die populair zijn en die iedereen wil kopen. Maar dit stukje hier is het stukje dat ze niet kunnen opslaan. Deze staart gaat in principe voor altijd door in een steeds kleiner aantal kleinere niches, en dit is waar Waterstones niet echt kan concurreren omdat ze dat aantal boeken fysiek niet kunnen opslaan. Amazon heeft dat probleem niet. Dus als je dat idee neemt en toepast op een zoekfunctie zoals Amazon Search of Google Search, begin je te zien hoe het werkt. Als je probeert te concurreren om verkopen op brede zoektermen, dus op termen als koffie, schoenen of tuinieren, zul je nooit het lawaai kunnen doorbreken van alle anderen die strijden om die zoektermen.
Online aanwezigheid
En als we terugkijken naar onze grafiek, zijn dit gebied hier die brede zoektermen. Als u naar steeds meer nichezoektermen kijkt, dus als u producten in die nichegebieden verkoopt, zal het kleine aantal mensen dat zoekt naar termen als siergrassen uw site tegenkomen. Er is minder concurrentie op dit gebied en hogere conversies, terwijl er op dit gebied veel meer concurrentie is en veel lagere conversies. Als je eenmaal die deur in dat nichegebied hebt geopend, kun je de aandacht van de grote spelers afleiden, en dat is niet alleen waardevol in termen van een verkoop, maar ook in termen van het opbouwen van je merk en je online aanwezigheid. Dus ik hoop dat je dat interessant vond. Als je dat echt, echt specifieke ding over je bedrijf of dat echt, echt niche-item dat je verkoopt en gebruikt om dat lawaai te doorbreken, dan kan dat een echt voordeel en echte waarde toevoegen aan je bedrijf online. Mijn naam is David Kilkelly, en dit is BlinkBack Video Marketing.
Meer van dit soort blogs? Bezoek onze website voor nog meer artikelen!
0 reacties