Ben je
ondernemer in Tilburg en omgeving en kan je bedrijf wel een boost gebruiken? Denk dan aan
reclamebureaus in Tilburg. Deze kunnen zorgen voor branding, vindbaarheid op
internet (
SEO) en voor promotie.
Branding
Branding betekent dat een bedrijf, zijn diensten en/of producten, zijn huisstijl en logo dezelfde identiteit uitstralen. Gebeurt dat op een goede manier, dan straalt het bedrijf professionaliteit uit. Wanneer je als ondernemer een
reclamebureau in Tilburg inschakelt, zal dit bureau in overleg met jou de
branding in Tilburg van jouw bedrijf verzorgen. Dat houdt in dat men zal kijken naar je
logo en
huisstijl: past dit bij jouw producten of diensten? Verkoop je bijvoorbeeld mobiele telefoons, dan zal je huisstijl en logo zakelijk aandoen terwijl je bij verkoop van speelgoed juist een vrolijke huisstijl met een kleurrijk logo zult gebruiken. Dat het logo niet zomaar een plaatje is, blijkt duidelijk uit o.a. het logo van Nike: slechts een simpele swoosh, maar iedereen kent het. Het hoeft dus niet ingewikkeld te zijn, maar wel passend. Je kunt daar ook nog mee de mist ingaan. Zo heeft Amazon enige tijd geleden een nieuw logo geïntroduceerd dat het vrijwel direct moest aanpassen. De klanten zagen namelijk in het blauwe stukje dat tape moest verbeelden de overeenkomst met een Hitler-snor. Zo zie je maar dat zelfs giganten als Amazon zich kunnen vergissen. De huisstijl en het loge moeten ook terugkomen in de e-mails die de werknemers naar klanten sturen. Het komt niet professioneel over als een klant van twee verschillende medewerkers van eenzelfde bedrijf e-mails ontvangt met verschillende lettertypes en indeling van e-mailhandtekening. Alle medewerkers dienen dus besef te hebben van het
belang van branding en ze moeten de regels van de huisstijl volgen.
Website
De website, of
webwinkels, moet uiteraard ook overeenkomen met huisstijl en logo. Maar wat ook belangrijk is: hoe snel wordt de website door de klant gevonden. Om dit te bewerkstelligen, kan
SEO, of
Lokale SEO, worden toegepast. SEO staat voor
Search Engine Optimization. Dit houdt in dat een
reclamebureau op een zodanige manier teksten schrijft over bedrijven en hun diensten of producten, dat de website van het betreffende bedrijf bovenaan in de zoekresultaten opkomt. Dat is belangrijk, want ga jezelf maar na: hoe vaak ga je bij
Googlen naar de tweede pagina van de
zoekresultaten, laat staan de derde? Staat een bedrijf op die tweede of derde pagina, dan is de kans dus klein dat mensen de link naar de website zullen aanklikken. Is het
bedrijf dan eenmaal gevonden, dan is het zaak dat de klant snel vindt wat hij zoekt. Zo niet, dan haakt hij af. Dit geldt zowel voor de mobiele als de desktopversie van de website, beide moeten goed opgezet zijn en snel werken.
Promotie
Om de herkenbaarheid van een bedrijf te verhogen, zijn een goede huisstijl en website belangrijk, maar actieve promotie kan ook heel veel doen. Sponsoring waardoor de naam van het bedrijf gelinkt wordt aan goede doelen bijvoorbeeld. Of een actie met giveaways. Er is genoeg te bedenken en een reclamebureau heeft de ervaring en expertise om met goede ideeën te komen. Het inschakelen van een
reclamebureau en/of een,
Communicatie Reclamebureau Tilburg, zal zich vrijwel altijd vertalen in een groter bereik van klanten en dus meer omzet. Het is daarom een goede investering.
Ben je
ondernemer in Tilburg en omgeving en kan je bedrijf wel een boost gebruiken? Denk dan aan
reclamebureaus in Tilburg. Deze kunnen zorgen voor branding, vindbaarheid op
internet (
SEO) en voor promotie.
Branding
Branding betekent dat een bedrijf, zijn diensten en/of producten, zijn huisstijl en logo dezelfde identiteit uitstralen. Gebeurt dat op een goede manier, dan straalt het bedrijf professionaliteit uit. Wanneer je als ondernemer een
reclamebureau in Tilburg inschakelt, zal dit bureau in overleg met jou de
branding in Tilburg van jouw bedrijf verzorgen. Dat houdt in dat men zal kijken naar je
logo en
huisstijl: past dit bij jouw producten of diensten? Verkoop je bijvoorbeeld mobiele telefoons, dan zal je huisstijl en logo zakelijk aandoen terwijl je bij verkoop van speelgoed juist een vrolijke huisstijl met een kleurrijk logo zult gebruiken. Dat het logo niet zomaar een plaatje is, blijkt duidelijk uit o.a. het logo van Nike: slechts een simpele swoosh, maar iedereen kent het. Het hoeft dus niet ingewikkeld te zijn, maar wel passend. Je kunt daar ook nog mee de mist ingaan. Zo heeft Amazon enige tijd geleden een nieuw logo geïntroduceerd dat het vrijwel direct moest aanpassen. De klanten zagen namelijk in het blauwe stukje dat tape moest verbeelden de overeenkomst met een Hitler-snor. Zo zie je maar dat zelfs giganten als Amazon zich kunnen vergissen. De huisstijl en het loge moeten ook terugkomen in de e-mails die de werknemers naar klanten sturen. Het komt niet professioneel over als een klant van twee verschillende medewerkers van eenzelfde bedrijf e-mails ontvangt met verschillende lettertypes en indeling van e-mailhandtekening. Alle medewerkers dienen dus besef te hebben van het
belang van branding en ze moeten de regels van de huisstijl volgen.
Website
De website, of
webwinkels, moet uiteraard ook overeenkomen met huisstijl en logo. Maar wat ook belangrijk is: hoe snel wordt de website door de klant gevonden. Om dit te bewerkstelligen, kan
SEO, of
Lokale SEO, worden toegepast. SEO staat voor
Search Engine Optimization. Dit houdt in dat een
reclamebureau op een zodanige manier teksten schrijft over bedrijven en hun diensten of producten, dat de website van het betreffende bedrijf bovenaan in de zoekresultaten opkomt. Dat is belangrijk, want ga jezelf maar na: hoe vaak ga je bij
Googlen naar de tweede pagina van de
zoekresultaten, laat staan de derde? Staat een bedrijf op die tweede of derde pagina, dan is de kans dus klein dat mensen de link naar de website zullen aanklikken. Is het
bedrijf dan eenmaal gevonden, dan is het zaak dat de klant snel vindt wat hij zoekt. Zo niet, dan haakt hij af. Dit geldt zowel voor de mobiele als de desktopversie van de website, beide moeten goed opgezet zijn en snel werken.
Promotie
Om de herkenbaarheid van een bedrijf te verhogen, zijn een goede huisstijl en website belangrijk, maar actieve promotie kan ook heel veel doen. Sponsoring waardoor de naam van het bedrijf gelinkt wordt aan goede doelen bijvoorbeeld. Of een actie met giveaways. Er is genoeg te bedenken en een reclamebureau heeft de ervaring en expertise om met goede ideeën te komen. Het inschakelen van een
reclamebureau en/of een,
Communicatie Reclamebureau Tilburg, zal zich vrijwel altijd vertalen in een groter bereik van klanten en dus meer omzet. Het is daarom een goede investering.
0 reacties